onsdag 25 april 2012

Känner mig lite sådär smått aktiv!




Sitter i min säng, och lyssnar just nu på mina nya favorit låt som hoppade upp i Ghost Whisperer. Ni ser länken under. Alltså, det jag skulle säga. Är ju att, nu har jag faktiskt varit duktig och läst på modersmåls förhöret som vi har sista timmen imorgon, thank god att det inte alls var så svårt som jag trodde. Så nu kan jag det mesta. Säger min mun iaf.. Ja, men denna dag har ju då varit helt ok. Vaknade upp av att jag hörde fåglarna kvittra på fint där ute och 20+ grader i solen. Amazing! Det var dock bara 7+ i seinäjoki, men solen gassade verkligen ganska varmt när den väl kom fram. Så där var det också fint väder! När vi for in till den där läkar mannen som skulle ta bort Axels gips, trodde jag att jag skulle spy när han väl fick bort det. Fy seedan, som jag brukar säga. Jag ska aldrig ha gips, aa. Får vi ju hoppas i alla fall. Men snälla, den där stanken som kom rakt mot mitt face, och jag ba ''Men va sedan! Fy va hede luktar!'' Pappa tyckte jag var sjuk i huvudet. Men det var inte nog med att jag skämde ut dom. Mamma skulle också såklart skämma ut mig. Men alltså, jag blev röd som en tomat. Vi for sen in till en special läkare, en som opererade Axel för 5 veckor sen, hon och en kille som hon hade med sig, kunde ganska bra svenska. Så kollade hon på min fot, också tappade jag juppin i golvet när jag skulle lägga på mina skor, så lag jag i ackan och sånt igen. Så sa mamma mitt i allt bara ''He e jo så viktit me juppi i handi åldern så.. Hon har jo pojkvän å allt som itt on får mist kontaktin me!'' Haha, tror jag aldrig har blivit sådär blyg och röd förut. Jag tänkte ba, men snälla mamma hald käfta din en stund. 
Men kvinnan och mannen kollade glatt på mig och log medans jag inte enns vågade kolla upp.
När vi var påväg hem for vi till Prisma och äta mat. Tyngde i mig en halv pizza, och  blev jätte mätt. Sen började pappa bara ''Men hämt nå meir pizza betar åså tar do massa servetter hid, så tållar do in di i servettren å lägger di i mammas handväsko'', ja pappa. Smart idé, men bara för att det var ståendebord, så betyder det inte att man får ta hem massa mat. Det vet till och med jag som är typ 31 år yngre än dig.
Tror jag ska börja sova nu. Hade menat fara med Amanda till vasa på fredag, som vi hade planerat. Men hon, som är smart och frågar sina föräldrar i sista sekunden fick inte. För dom tycker hon köper massa onödiga saker. Så jag tvingar Pino med mig på lördag istället. Lockade honom genom att säga ''Älskling, ja kan betal 20€ åv hedi bränslin, tå kan du noo koma.'' Ja, mina planer brukar fungera. Så hoppas det blir av nu då. För jag behöver verkligen nya kläder. :o Påtal om Pino, han skulle börja läsa på prov klockan 10, och skulle läsa till klockan 12. Jag tycker inte alls synd om honom som har prov imorgon, och sitter upp till klockan 12. Eget fel, muhahah. Men saknar honom ändå :/ Pappa ska antagligen byta bil här snart, så då kanske han kan skjutsa mig till kimo på fredag. För när han väl får ny bil gillar han säkert också att köra :') Annars måste jag fara med buss, och vänta en jävla lång halv timme på att den där ...killen, till pojkvän ska hämta mig från st1. För han kommer hem klockan 4, och sen ska han ta massa fotbollskläder och stuffs. Sen hämtar han mig, också ska jag med på hans dedär fotboll saken, och sen. Ja då först, får jag fara hem och mysa med honom. Eller kanske vi ska i kyrkan efter fotbolls grejsen?! Damn. Aha ja, men sov gott folket. Mina handleder är sjuka nu, Nattnatt :)



Inga kommentarer: