onsdag 6 juni 2012

Onsdag

Hejsan allihopa! Kommer hinna blogga lite mera än jag tänkt mig åtminstone denna vecka och kanske nästa. För jag far hem från kimo först på fredag, så sover Pino helgen vid mitt. Sen kanske jag och Axel ska till Åland   måndag - fredag. Annars far jag till kimo då igen. Vaknade halv 12 idag, och har inte sovit speciellt bra mot morgon sidan. Men pigg känner jag mig nu just i alla fall. Idag är det ju hur fint väder som helst.
Och tror jag ska gå ut en sväng om en stund, ska bara kolla en film först. Nu just sitter jag iaf i Pinos säng och äter en glass - sommarfeelis <3
Tänkte berätta en sak här till sist :Jag sa till Pino att jag vill att han ska sluta röka, för jag orkar inte längre. Hela kroppen luktar skit, munnen, håret, kläderna.. Så jag sa att han får välja mellan tobaken och mig nu. För jag har sagt till honom i 8 månader att jag vill att han ska sluta. Och han har försökt med nikotin plåster och massa sånt. Men han har ändå inte slutat, för alla hans kompisar röker förutom hans bror. Så sa jag ''ho klarar brodän din ti halld se tå? He kan ju itt bero på grupptrycki tå helldä. Så du får no byri väli no, fö ja ha sagt åt de i 8 månar å do lyssnar itt ett piss. Ja ha itt sagt na åt de no på kanski en mååna fö ja sko si om do håksa na, å minska kanski do ha gjort. Men du ha värkligen itt sluta.'' Så han lovade att han skulle röka detta paket klart och sen skulle han sluta, eller åtminstone försöka. Så nu är paketet slut, sen igår. Och han har klarat sig utan tuggumi eller plåster. Så om man bara vill, och har styrkan att sluta. Tror jag att man klarar det :)
Ha en fin dag alla, kram! /S


Inga kommentarer: