onsdag 29 februari 2012

Sportlov

Hejsan! Förlåt att jag typ inte skrivit på en vecka nu. Men jag har tyvärr inte haft tid. Eller jag kanske har haft en gnutta tid, men jag har heller inte haft något ork. Tänkte ta en bloggpaus under sportlovet, men jag kunde ju inte låta bli att skriva nu eftersom jag har en sovande pojkvän brevid mig och själv är jag ju hur pigg som helst!

Tror jag ska berätta lite om mitt sportlov hittils:
Det började ju på fredag när jag for med bussen till oravais. Hann bara hem efter skolan ca 15 minuter.
Trodde aldrig jag skulle hinna duscha och sminka mig, men jag hoppade i duschen, och jag tror jag aldrig i mitt liv dsuchat sådär snappt ;o Aa, sen när jag var klar var det 10 minuter tills bussen skulle åka. Så brorsan körde mig snappt till buss stationen också väntade jag ca 5 minuter också kom bussen.
När jag väl var framme i oravais fick jag vänta en halv timme på att min älskling skulle hämta mig.
Så när vi kom till kimo då, så tog han av sig sina strumpor, och jag hade ingen aning varför? Så frågade jag ba att: varför byter du byxor och strumpor? 
Ja så sa han ju då att han inte hann byta innan han hämtade mig, för dom hade fiskat sista timmen och han hade haft genom blöta sockor och byxor på sig en timme typ. Men han hade ju såklart brottom att hämta mig, så han påstod att han inte hann byta. Haha! På kvällen var vi och handlade och ba kollade film sen.
På lördag vet jag inte om vi alls gjorde så mycket, vi hade menat städa ur hans klädskåp alla gamla kläder som var där när han flyttade till Finland så han skulle få lägga in sina egna kläder dit. Men vi orkade inte, så det blev nog film nästan hela dagen då också, pratade samt med Johanna som var i kimo på samma gång som mig (:
Också kollade vi gladiatorerna på kvällen.
På söndag var vi till Hay Bayla's och hade typ söndags skola, haha! aa, men det var en ganska nice söndag faktiskt. Det kändes bara så chill när man visste att man får sova där till måndag och måste inte hem på söndags kvällen för att stiga upp halv 8 på måndags morgonen. Utan att man fick sova så länge man orkade (Y)
Så på kvällen blev det nog också film tror jag, om jag minns rätt. Också snackade vi lite och sånt.
På månagen så när vi vaknade for vi och duscha sen väntade vi på att pappa skulle hämta oss. Men han kom inte förran typ halv 5 tror jag. Så vi kom hit runt 5 tiden. Senare for vi till stan och köpa nånting att äta, också kollade vi tv med mamma och pappa (:
På tisdag så var vi duktiga och mockade bort allt snö av trampolinen, hihi!  Tror det blev film på kvällen, också var vi mest där nere med morsan och farsan och kollade House. Idag har vi varit till jeppis jag och pino. Han skulle kolla på en I Phone som han ska köpa. Men  han hittade ingen. Så vi ska se när vi far till Vasa på fredag när han ska och besikta sin bil (: Mamma och pappa var med Axel till sejnäjoki idag. Eller aa, vet inte hur man skriver det! Så han kommer att få gips nu, typ om 1 vecka eller något, så ska han ha det i 3 veckor. Tror inte alla vet det, men han har klumpfot, fasst på båda fötterna. Och nu hade dom börjat växa konstigt så han ska få gips igen.. Sen ska dom se om dom måste operera igen :// Men det blir nog säkert bra!
Ja, men det var vell det de då! Tror resten av mitt sprotlov ser ut såhär:
Torsdag: Kimo på kvällen, tror det blir ganska chill då. På dagen ska jag och Pino plocka ihop alla Samiras grejjor så mamma får föra tillbaka allt till Petra snart så hon får sälja det (:
Fredag: På morgonen ska jag och älsklingen till Vasa för att besikta hans bil, och säkert ska han kolla på sin efterlängtade I Phone som han har velat ha så länge sen hans gamla telefon gick sönder. Tycker han har en sån sjukt bra juppi nu, så jag fattar inte varför han ska ha ny igen ;o Men i alla fall. Sen vet jag inte vad som kommer att hända.
Lördag: Endera far jag hem då eller på söndag. Så jag vet inte (:
Söndag: Tror DET ska bli en bit av en sportdag, alla aa. Vet ju inte, men det heter ju sportlov så jag måste vell röra på mig lite i alla fall ;)

Men tillsist nu då! Jag skrev ju att jag var så glad, kanske det var i förra inlägget`? Jag minns inte, Men!
Det är för att jag ska bli faster! :'DD Hihiihih!! Typ i september om det blir som beräknat. Så jag är jätte glad för min bror och hans flickväns skull! :')

Nu tror jag att det blir natten för min del, klockan är ju ändå typ halv 2 kanske? juju! Sov gott alla :') Puss!

Inga kommentarer: