söndag 4 mars 2012

Sista dagen

Hejsan! Idag är det sista dagen på sportlovet. Och jag har bara tagit det lugnt. Var med min pojkvän och hans familj och hjälpte en gammal man, vi städade hans hus. Och sen for vi i kyrkan lite över en timme (:
Jag läste bibelord, haha! Typ första gången i mitt liv, men jag var inte ett dugg nervös ändå konstit nog. Eller det är ju inte heller någon stor kyrka vi är i. Det är mera som en större modell av ett kapell. Så det är ju mäst utlänningar där. Typ Thailändare, en ryss, bulgarier, folk från turkiet osv. Men också folk som mig, asså Finländare :D Eller bara vanliga oravais bor. Älsklingen skjutsade hem mig vid halv halv 4 tiden idag, så vi var här runt 4 någongång. Sen dess har vi varit här, och han for nyss hem.
Jag skrev ju att jag skulle låssas vara lite aktiv idag och vara ut och jogga, så jag for 2 km medans killen och hans familj städade färdigt. Eller tja, dom var snarare färdiga. Mamma & pappa hans pratade bara med den där mannen, och Pithanu, Shee Shee & Wah paw kollade på back hoppning.
Men aja. Igår då, kanske jag ska berätta lite om går dagen. Vaknade ganska sent, eller jag vaknade inte själv Pino väckte mig. Och jag blir as sur om någon väcker mig! Så jag var typ sur hela dagen, haha (:
Men det störde ju inte han så mycket, för hans kompis kom dit från Helsingfors och var där en stund. Så dom hade fullt upp med hans I phone och försökte ett konto till honom så han skulle få ladda ner massa spel och skit gratis. Men det blev ju inte till något. Jag var typ med hans bror så länge, också var jag och lekte lite med ena lilla systern. Vid typ 3-4 tiden kanske? Så for vi till kyrkan, eller nej, tror klockan var 2. Men i alla fall, så skulle vi och öva några sånger. Eller tja, dom skulle öva. För jag är ju inte precis någon som går i kyrkan om jag inte måste. Så, jag for ju dit då. Också sa Margareta som hon heter, en gammal tant som leder sångerna och gudstjänsterna att jag måste läsa ett bibelord på söndag. Och jag hade ju menat fara hem på lördag på kvällen, men Pino var ju hur happy som helst när han fick vara med mig en natt till bara för att han hade dissat mig hela dagen, eller det var ju jag också förståss men ja (:  När vi hade suttit där och sjungit värser i typ 1 timme höll jag på dö. Så sa Margareta - Bara 2 sånger till. Ja, bara 2 tänkte jag. Vi hade sjungit 2 sånger på 1 timme -.- så då visste jag ju ba att aha ja, 1 timme till! Amazing ..
Så när vi varit där 2 timmar började ju hans lilla syster och pithanu själv bli lite uttråkad. Så blev vi färdiga också for vi hem. På kvällen skjutsade han sin bror till Ida's hit till Nykarleby. Han ville att jag skulle komma med så kunde vi fara hit och sova här, men då så var det ju dom där bibelorden. Också skulle han behövt fara hem vid 11 tiden idag isf då så. Ja, jag lämnade då hem med hans systrar och kollade gladiatorerna. Har var bort typ 1 h och 10 minuter, så han hann se slutet av gladiatorerna. När det var slut gick vi och sova (:
Det var vell det då.

Imorgon tror jag att vi får betygen i skolan, hoppas att det gått bra fasst jag vet att det inte gjort det. Haha!
Tror jag kommer få en svag 6:a i biologi..
Men i alla fall, jag sa ju att det ska komma upp lite bilder, så här har ni! (:
Kram, Peace Out, Pöss!

                                         Ai lav ju <3











Inga kommentarer: