onsdag 7 mars 2012

Dag 1

Idag ska jag då skriva om en person som betyder mycket för mig.
Jag har många personer som betyder mycket för mig, tex. familjen, vännerna, släkten, pojkvännen..
Men jag kan värkligen inte välja mellan dessa två personer, för jag skulle inte klara mig utan någon av dom. Och jag älskar dom över hela mitt hjärta, helst sjukt obeskrivligt hur mycket dom betyder för mig. Och dom har hjälpt mig genom hur mycket som helst. Finns inget som dom inte har hjälpt mig igenom - Amanda & Pino <3 Tack för att ni finns.
 Av er två så har jag känt Amanda längst, vi blev bästa kompisar i förskolan, och nu går vi på 7:an. Genom alla dessa år har vi aldrig släppt taget om varandra. Du betyder sjukt mycket för mig och har en varm plats i mitt hjärta. Du har hjälpt mig genom eld och vatten, precis som vi skulle bara dansat igenom allt. Det har gått så fort när vi redd upp något, och du gör mig alltid på bra humör. Och din humor är så sjukt rolig! Man kan inte göra annat än att skratta om du säger något. Och om någon säger något dumt till dig, så är du så snabb i käften att säga något värre tillbaka, men på ett roligt sätt. Älskar Dig! Hoppas du och jag alltid kommer finns där för varandra, ända tills döden skiljer oss åt. Du vet alla mina hemlisar <3



Pino:  our love story - Dig har jag känt sen Juni förra sommaren, då började din kompis skriva med mig. Men han kunde inte så bra svenska, så han ville att du skulle kommer till hans och hjälpa honom skriva.
Du berättade till mig att du först kollade in bilderna, sen tyckte du jag var så gullig så du kunde inte hålla dig. Ja, hålla dig för vad? Såklart adda mig på facebook. Jag tyckte först att ni var konstiga, för jag fattade ingenting. Du kunde heller inte så bra svenska då. Jag gav dig min nummer när jag var med Amanda, och du ringde mig. Du var inte enns en gnutta blyg, och jag föll för ditt skratt med samma! Sen skulle jag på resa ganska länge, och vi kunde inte skicka med varandra på ett tag, för mitt simkort stängdes av när jag for över till Sverige. När mamma, pappa, jag och Axel satt där nere vid båthamnen och väntade på båten till Sverige så ringde du till mig. Jag svarade, men minns inte riktigt vad du sa. Mamma & Pappa frågade vem det var, men jag sa bara att det var en kompis som gick på Simons klass (kusin). Ja det är sant, du går på hans klass. Och ja det är sant, vi var ju ändå bara kompisar där ennu. När vi hade varit i Sverige en vecka typ så hade jag inte pratat med dig, det kändes som en evighet!
Och sen skulle jag över till Estland, där chattade vi på datorn när jag var på hotellet. Men det blev inte så mycket mera sagt än ''Fan vad jag saknar dig!''. Och då hade vi inte enns träffast ennu. 
När jag kom hem till Finland igen så var du i Sverige och spelade fotboll ennu. Så jag väntade några dagar också kom du också hem. Vi hade bestämt träff i Nkby. Och min mamma och pappa visste inget, jag sa ba att jag skulle till Amandas. Och det skulle jag! Jag for först till Amandas också ställde vi oss där, sen cyklade vi till stan. Och det regnade som aldrig förr, det kändes som en evighet att cykla dit. Amanda hann till och med cykla ner i diket, och var arg resten av vägen in till stan. Jag skickade till dig att du ska komma till biblioteket. Och direkt man kommer in dit så är ju toan till höger. Där stod jag och Amanda, och när jag såg att du kom gående så sa jag ba ''AMANDA HAN KOMMER!'' När du kom in dit så kollade du mig i ögonen och jag blev sjukt knäsvag när du släppte ett charmigt leende och gick och sitta. När Amanda var klar for vi till dig, där du satt. Vi var i stan en stund och sen for du hem. Efter ca en vecka blev ti tillsammans, och då var det ennu sommarlov så vi hade hunnit träffas 4 ggr på en vecka. Det var på en fredag när du kom till stan, du kom gående ner mot bryggan där jag satt. När vi hade pratat en stund så kollade jag på dig och du på mig, så lade du din varma hand runt min midja och kysste mig. Jag kände bara fjärillarna hoppa i magen, och jag visste att jag var kär. Det var fredagen den 12 augusti 2011 <3 Glömmer aldrig det.
Sen dess har du alltid funnits där för mig. Och jag älskar dig så himla mycket, det går inte att beskriva med ord. Du har också en grymt stor plats i mitt hjärta! Tack för att du finns älskling, hoppas det alltid kommer vara du och jag, vi som redan har planerat vår framtid tillsammans <3

                                                   Första bilden på dig och mig <3



Inga kommentarer: